Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Τεχνολογικού Τομέα (ΑΕΙ ΤΤ), Πανεπιστήμια και Κοινωνία: Όλη η ΑΛΗΘΕΙΑ & Προτάσεις !

1 ΔΗΛΏΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΎ ΓΡΑΜΜΑΤΈΑ

Όλα ξεκίνησαν από τη Σύνοδο Προέδρων ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα στις 27/02/2015, στην οποία παρευρέθη ο υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς και ο γενικός γραμματέας κ. Χασάπης:
Μεταξύ άλλων ο κ. Χασάπης δήλωσε:
·         Τμήματα των ΑΕΙ ΤΤ που έχουν ίδιες ειδικότητες και δυνατότητες με τα Πανεπιστήμια, να ενταχθούν στα αντίστοιχα τμήματα των Πανεπιστημίων.
·         Κάποια τμήματα, με ειδικότητες που δεν δικαιολογούν να είναι ΑΕΙ, θα μπορούσαν να γίνουν ΙΕΚ...

·         Όσα ΑΕΙ ΤΤ απομείνουν να γίνονται Τεχνολογικά Πανεπιστήμια
·         Οι διδάσκοντες των ΑΕΙ ΤΤ να ενταχθούν στις αντίστοιχες κατηγορίες πανεπιστημιακού προσωπικού μετά από κρίση.

2 ΣΧΌΛΙΑ ΣΕ ΔΙΆΦΟΡΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΊΔΕΣ

Μετά από αυτές τις δηλώσεις του κ. Χασάπη, ακολούθησαν ποικίλα σχόλια εκατέρωθεν:
****----********----********----********----********----********----****
Γιάννης05 Μαρ 2015 11:14
Αντιλαμβάνομαι το διακαή πόθο πολλών να γίνουν καθηγητές πανεπιστημίου, ωστόσο για όποιον το επιθυμεί ένας είναι ο νόμιμος δρόμος: προκήρυξη θέσης από το πανεπιστήμιο και επιλογή μέσα από ανοιχτή διαδικασία. Ο,τιδήποτε άλλο θα αποτελεί ρουσφέτι.
Γιάννης05 Μαρ 2015 12:52
Έχει να κάνει με τις συγχωνεύσεις, που συνεχώς ζητούν τα ΤΕΙ, αλλά απορρίπτουν χωρίς άλλη συζήτηση τα Πανεπιστήμια. Πανεπιστημιακός από την πίσω πόρτα δεν πρέπει να γίνει κανένας.
Όσο για αυτό που αναφέρεις: ο καθηγητής Πανεπιστημίου διδάσκει σε Πανεπιστήμιο, ο καθηγητής ΤΕΙ διδάσκει σε ΤΕΙ. Εφόσον τα ιδρύματα έχουν διαφορετική αποστολή, αντίστοιχη διαφορά έχουν και οι καθηγητές. Εκτός και αν λανθασμένα θεωρείς ότι πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι το ίδιο (γιατί εγώ μπορεί να θεωρώ ότι ΤΕΙ και ΙΕΚ είναι το ίδιο).
****----********----********----********----********----********----****

****----********----********----********----********----********----****
Romantikos01 Μαρ 2015 23:33
Αξιολόγηση για όλα τα μέλη ΔΕΠ και ΕΠ μέσω Google Scholar. Όσοι έχουν κάτω από 500-1000 citations (να υπάρχει ισοστάθμιση με βάση τη σχoλή), υποβάθμιση σε επίκουρους καθηγητές χωρίς τη καταβολή του ερευνητικού επιδόματος, με μοναδικό αντικείμενο τη διδασκαλία προπτυχιακών μαθημάτων. Όποιος δεν θέλει να παραιτηθεί. Οι υπόλοιποι 1000-2500 citations να αναβαθμιστούν ή να παραμείνουν ως αναπληρωτές καθηγητές, και >2500 σε πρωτοβάθμιους. Και με γενναία αύξηση του μισθού τους από το πλεόνασμα των ερευνητικών επιδομάτων των επίκουρων καθηγητών που δεν θα καταβάλλονται. Οι επίκουροι καθηγητές μόλις φθάσουν τα 1000 citations, αυτόματη προαγωγή σε αναπληρωτές.
Μετά από αυτό μια πολύ σοβαρή λύση για την ανώτατη εκπαίδευση, πχ Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών. Το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας ενσωματώνεται στο Πανεπιστήμιο.
Με ανοικτή πρόσβαση (διπλάσιοι εισακτέοι από ότι τώρα), όλοι εισέρχονται στο 3-ετές πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου για απονομή Πτυχίου Μηχανολόγων Μηχανικών (Bachelor of Mechanical Engineering), με επαγγελματικά δικαιώματα σημερινού απόφοιτου ΤΕΙ. Τα μαθήματα γίνονται κατά κύριο λόγω στις εγκαταστάσεις του ΤΕΙ, ενώ τα μαθήματα επιλογής στο Πανεπιστήμιο. Διδάσκουν οι επίκουροι καθηγητές που προέκυψαν από την παραπάνω αξιολόγηση. Με την επιτυχή παρακολούθηση του πρώτου κύκλου σπουδών, το κορυφαίο ¼ εγγράφεται αυτόματα στο 2ο πρόγραμμα σπουδών που οδηγεί σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Μηχανολόγου Μηχανικού (Master of Mechanical Engineering), με επαγγελματικά δικαιώματα διπλωματούχου μηχανικού. Διδάσκουν οι επίκουροι καθηγητές με θητεία (όχι οι υποβαθμισμένοι αλλά οι ΝΕΟΙ), αναπληρωτές καθηγητές και καθηγητές . Υποχρεωτικό για την απονομή ΜΔΕ, δημοσίευση ως κυρίου ερευνητή σε επιστημονικό περιοδικό με υψηλό δείκτη απήχησης ή υποβολή ευρεσιτεχνίας σε συνεργασία με το ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ).
****----********----********----********----********----********----****



****----********----********----********----********----********----****
Νέο Βιετνάμ...03/03/2015 14:35
Προβλέπω μεγάλο πόλεμο χαρακωμάτων μεταξύ καθηγητών ΑΕΙ-ΤΕΙ. Δεν πρόκειται να δεχτούν οι καθηγητές των ΑΕΙ να γίνουν ίσα κι όμοια με τους ΤΕΙτζήδες. Και δίκιο θα έχουν. Δεν υπάρχει καμία σύγκριση σε θέμα κατάρτισης και διδακτικής-επιστημονικής επάρκειας μεταξύ των δύο κατηγοριών εκπαιδευτικών. Δηλαδή οι ΤΕΙτζήδες θα πάρουν και έδρες καθηγητών στα ΑΕΙ; Πολύ χλωμό το κόβω...

Κώστας03/03/2015 10:19
Από που κι ως που ισότιμα τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ; Η μέρα με τη νύχτα είναι!! Είναι δυνατόν να εξισωθεί ένας που έχει τελειώσει το Πολυτεχνείο με ένα των ΤΕΙ που οι περισσότεροι δεν ξέρουν να μοιράσουν δυο γαϊδάρων άχυρα; Θα τρελαθούμε τελείως σ' αυτή τη χώρα.

ερωτών02/03/2015 22:45
Δηλαδή όλοι πλέον θα λέγονται πανεπιστημιακοί καθηγητές!!!!!!!! Κύριε, ελέησον!! Ωραίο πράγμα να κοιμάσαι καθηγητής ΤΕΙ και χωρίς να κάνεις το έργο που πρέπει να κάνεις, να ξυπνήσεις το πρωί καθηγητής πανεπιστημιακός!!!!! Κύριε ελέησον! Και κάτι άλλο:για τους καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης καταργήθηκε ο ΑΣΕΠ και οι διορισμοί πλέον θα γίνονται με άλλα κριτήρια. Σωστό είναι αυτό, αλλά θέλω να ρωτήσω: ανάμεσα στα άλλα κριτήρια για το διορισμό θα λαμβάνεται υπόψη η επιβεβαιωμένη συγγραφική δράση των προς διορισμόν(βιβλία κλπ) ; Θα λαμβάνεται υπόψη ότι κάποιοι από αυτούς ενδεχομένως να έχουν άρρωστους γονείς ή με αναπηρία και πρέπει να βρίσκονται οπωσδήποτε κοντά τους για να τους συντηρούν με τον πενιχρό μισθό τους, και με βεβαιωμένα πιστοποιητικά από πρωτοβάθμιες υγειονομικές Επιτροπές; Θα είναι και αυτά μέσα στα άλλα κριτήρια για το διορισμό;

ΚΑΙΡΟΣ ΗΤΑΝ 02/03/2015 19:08
Κανένα κράτος δεν τα αναγνωρίζει. Βοιδοσχολές είναι, τίποτε άλλο. Άτομα που έγραφαν κάτω της βάσης μέχρι και 1, γινόταν φοιτητές στα ΤΕΙ. Το Πασόκ και η ΝΔ είχαν αυτές τις σχολές ως χωματερές για να κοροιδεύουν τα παιδιά κάμποσα χρόνια, ώστε να μη βγαίνουν στην ανεργία μετά το λύκειο, και έτσι δεν φαίνονται ως άνεργοι στην στατιστική του κράτους
****----********----********----********----********----********----****

 

3 ΌΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ (ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΆΠΟΨΉ ΜΑΣ) & ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ


Περί Διχασμού
Ο Διχασμός είναι ίσως από τις μεγαλύτερες κατάρες του λαού μας. Δεν θα πρέπει να διχαζόμαστε σε  Πανεπιστημιακούς και ΤΕΙτζήδες, σε Ολυμπιακούς και Παναθηναϊκούς, σε Συριζαίους και Νεοδημοκράτες κλπ κλπ. Καθένας ας εκφράζει τεκμηριωμένη άποψη, έχοντας όμως κατά νου το συμφέρον της Ελλάδας και όχι ατομικά και/ή συντεχνιακά συμφέροντα. Όταν το καράβι βυθίζεται, μόνο ενωμένοι μπορούμε να σωθούμε !

Περί Μορφώσεως
Γνώμη μας είναι ότι όλοι θα πρέπει να μορφώνονται. Όχι μόνο οι πλούσιοι, όχι μόνο οι νέοι, όχι μόνο για λίγα χρόνια. Δια βίου εκπαίδευση για όλους (όσους βεβαίως θέλουν). Ένας αμόρφωτος λαός, εύκολα αποπροσανατολίζεται και ευκολότερα οδηγείτε στο γκρεμό  …

Περί Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων & «Βοϊδοσχολών»
Από το 2001 στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) περιλαμβάνονται τα Πανεπιστήμια και τα ΑΕΙ ΤΤ (γνωστότερα ως ΤΕΙ).
Όσον αφορά την άποψη ότι τα ΑΕΙ ΤΤ είναι «Βοϊδοσχολές» έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:
1)      Δεν συγκρίνονται με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το ΕΜΠ πράγματι είναι καλύτερο από τις «αντίστοιχες» σχολές ΑΕΙ ΤΤ για πολλούς λόγους:
·      έχει πολύ περισσότερους καθηγητές,
·      αρκετοί από τους καθηγητές έχουν περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα από τους αντίστοιχους στα ΑΕΙ ΤΤ (το συζητάμε και παρακάτω),
·      έχει υποψηφίους διδάκτορες,
·      λαμβάνει μεγαλύτερη χρηματοδότηση από ερευνητικά έργα, κληροδοτήματα κλπ
·      εισάγονται φοιτητές με (πολύ) υψηλότερες βαθμολογίες,
·      έχει φήμη πολλών ετών,
·      κλπ κλπ.
Το ίδιο ισχύει και για ορισμένες άλλες πολυτεχνικές και πανεπιστημιακές σχολές. Βεβαίως οι σχολές του ΕΜΠ και κάποιες άλλες πολυτεχνικές/πανεπιστημιακές σχολές είναι καλύτερες και από τις υπόλοιπες πολυτεχνικές/πανεπιστημιακές σχολές.
2)      Απ’ την άλλη μεριά, υπάρχουν άλλου επιπέδου Πανεπιστημιακά Ιδρύματα (π.χ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ιόνιο Πανεπιστήμιο κλπ). Ορισμένα από τα ΑΕΙ ΤΤ (π.χ. της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης), δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα εν λόγω Πανεπιστήμια. Οι ακόλουθες βάσεις (οι οποίες βεβαίως εξαρτώνται και από τον αριθμό εισακτέων και είναι ενδεικτικές), δίνουν μια εικόνα του επιπέδου των φοιτητών:
Βάσεις 2014
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Οικονομικό Πανεπ. Αθηνών): 15.820
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Πανεπ. Πατρών): 15.504
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ (Χαροκόπειο Πανεπ.): 14.530
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Πανεπ. Ιωαννίνων): 14.342
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΤΕΙ Αθήνας): 12.925
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΤΕΙ Θεσσαλονίκης): 11.698
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Πανεπ. Πελοποννήσου): 11.678

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (Πανεπ. Πειραιώς): 15.128
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Πανεπ. Πατρών): 13.150
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Πανεπ. Πελοποννήσου): 12.031

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Αριστοτέλειο Πανεπ.): 14.531
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Πανεπ. Πατρών): 12.383
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΕΙ Αθήνας): 12.147
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΕΙ Θεσσαλονίκης): 11.149
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Πανεπ. Αιγαίου): 11.128

3)      Βεβαίως υπάρχουν και επαρχιακά ΑΕΙ ΤΤ (και κάποια Πανεπιστημιακά τμήματα) τα οποία έχουν πολλά προβλήματα (βάση πολύ κάτω από το 10, έλλειψη καθηγητών, μη επαρκείς υποδομές, «περίεργα» γνωστικά αντικείμενα κλπ)
4)      Και βεβαίως δεν είμαστε εμείς αρμόδιοι να αξιολογήσουμε την κατάσταση. Γνώμη εκφράζουμε. Πάντως υπάρχουν αξιολογήσεις όπως αυτή =>http://www.esos.gr/arthra/36977/i-pagkosmia-katataxi-panepistimion-webometrics-ranking-world-universities
όπου το  ΑΕΙ ΤΤ Πειραιά κατέχει την  15η θέση ανάμεσα στο σύνολο των 79 ΑΕΙ της Ελλάδας. Μάλιστα βρίσκεται σε καλύτερη θέση από τα Πανεπιστήμια  Πελοποννήσου, Χαροκόπειο, Πάντειο, Ιόνιο και Δυτικής Ελλάδας. Αλλά πολύ κάτω από το Καποδιστριακό και το ΕΜΠ. Ορισμένες αντίστοιχες αξιολογήσεις έχει κάνει και η ΑΔΙΠ.
5)      Τέλος να αναφέρουμε ένα παράδειγμα: οι απόφοιτοι του Τμήματος ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΤΕΙ Αθήνας) δεν μπορούν να κάνουν διδακτορικό στο ΤΕΙ Αθήνας, παρά το γεγονός ότι μπορεί να έχουν μπει ακόμη και με 18.500 μόρια. Αντίθετα, οι απόφοιτοι του Τμήματος ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (Ιόνιο Πανεπ.) μπορούν να συνεχίσουν για διδακτορικό στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, έχοντας μπει ακόμη και με 6.500 μόρια. Συνήθως βέβαια οι τελευταίοι δεν κάνουν διδακτορικό και οι πρώτοι δεν μένουν Ελλάδα. Παρ’ ολ’ αυτά, απλά εξετάζουμε τις δυνατότητες που δίνονται αυτή τη στιγμή.

Περί Καθηγητών ΤΕΙ, Καθηγητών Πανεπιστημίων και ΑΕΙ ΤΤ
Τι συμβαίνει με τους καθηγητές Πανεπιστημίων και τους καθηγητές ΑΕΙ ΤΤ ; Εάν συγχωνευθούν τμήματα των ΑΕΙ ΤΤ με αντίστοιχα τμήματα των Πανεπιστημίων, τι μπορεί να γίνει με το προσωπικό των ΑΕΙ ΤΤ; Τι μπορεί να γίνει με τα ΑΕΙ ΤΤ που θα απομείνουν ;
Σε περίπτωση συγχωνεύσεων, το διοικητικό προσωπικό των ΑΕΙ ΤΤ μπορεί να ενσωματωθεί απευθείας στα Πανεπιστήμια, χωρίς ιδιαίτερα παράπονα (φαντάζομαι). Άλλωστε την ίδια δουλειά θα κάνουν.

Όσον αφορά το ακαδημαϊκό προσωπικό:
1)      Ορισμένοι καθηγητές ΑΕΙ ΤΤ (λίγοι μεν, αλλά υπάρχουν δε) δεν έχουν διδακτορικά. Είναι Καθηγητές Εφαρμογών ή Επίκουροι Καθηγητές σε προσωποπαγή θέση. Το Υπουργείο έχει δώσει παράταση μέχρι 31/12/2016 προκειμένου να πάρουν διδακτορικά.
2)      Ορισμένοι καθηγητές Πανεπιστημίων/ΑΕΙ ΤΤ έγιναν με φωτογραφικές προκηρύξεις, διότι ήταν παιδιά καθηγητών, γνωστοί», «κουμπάροι», «φυτευτοί», «κομματικοί» κλπ. Την ίδια ώρα πολλοί κορυφαίοι επιστήμονες βρέθηκαν στα αζήτητα ή – με χίλια ζόρια – σε δευτεροκλασάτες σχολές.
3)      Υπάρχουν καθηγητές Πανεπιστημίων οι οποίοι είναι πολύ ισχυροί επιστήμονες. Υπάρχουν επίσης καθηγητές ΑΕΙ ΤΤ οι οποίοι δεν έπρεπε να διδάσκουν ούτε σε λύκειο. Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι καθηγητές ΑΕΙ ΤΤ οι οποίοι είναι αναλόγου επιπέδου (ή και καλύτεροι σε ορισμένες περιπτώσεις) με καθηγητές Πανεπιστημίων.
4)      Στα Πανεπιστήμια υπάρχουν υποψήφιοι διδάκτορες. Στα ΑΕΙ ΤΤ δεν υπάρχουν. Το σύνηθες είναι: καθηγητές Πανεπιστημίων να «μπαίνουν» σε δημοσιεύσεις των υποψηφίων διδακτόρων τους, χωρίς να έχουν ασχοληθεί και πολύ. Αποτέλεσμα: ορισμένοι Πανεπιστημιακοί φαίνεται ότι έχουν πολλές δημοσιεύσεις και ορισμένες φορές πολλά citations. Αντίθετα οι καθηγητές ΑΕΙ ΤΤ συνήθως γράφουν μόνοι τους, χωρίς την «ευγενική χορηγία» υποψηφίων διδακτόρων.
5)      Ορισμένοι καθηγητές Πανεπιστημίων έχουν σταματήσει προ πολλού την έρευνα και απλώς μανατζάρουν ομάδες. Ασχολούνται μόνο με ερευνητικά έργα, τα οποία τους φέρνουν χρήματα και κόσμο να δουλεύει γι’ αυτούς. Αυτά με τη σειρά τους φέρνουν δημοσιεύσεις, citations, νέα έργα, νέο προσωπικό κλπ. Μαγκιά τους βέβαια (γιατί φέρνουν χρήμα στη χώρα), αλλά αν τους ρωτήσεις τα τελευταία τεκταινόμενα της επιστήμης, δυστυχώς πολλοί δεν γνωρίζουν. Όμως μπορεί να έχουν και 2,000 και 3,000 citations σε κάποια κομμάτια της επιστήμης. Άλλωστε, μια εργασία μαζί με μεγάλα ονόματα της επιστήμης (τα οποία βρίσκουμε σε μεγάλα Ευρωπαϊκά έργα τα οποία τρέχουμε από κοινού), συνήθως φέρνει και πολλά citations. Άσχετα αν το όνομα του Πανεπιστημιακού δασκάλου «φυτρώνει» σαν μαϊντανός ανάμεσα σε άλλα ονόματα ανθρώπων που μπορεί να μην έχει δει καν. Πόσο μάλλον να έχει συνεργαστεί επί της ουσίας.
6)      Επιπρόσθετα, ορισμένοι «κληρονόμησαν» τις ερευνητικές ομάδες. Άλλοι πάλι, διορίστηκαν σε «γωνιακά μαγαζιά» όπου το επίπεδο των φοιτητών είναι πολύ υψηλό. Με λίγη πειθώ, μαζεύεις καλούς φοιτητές για διδακτορικό. Και κάπου εκεί, μπορείς να ξεκινήσεις δειλά δειλά την καριέρα του μάνατζερ.
7)      Όλοι οι καθηγητές Πανεπιστημίων κάνουν 6 (άντε 8) ώρες. Πολλές φορές στέλνουν και τον υποψήφιο διδάκτορα. Στα ΑΕΙ ΤΤ το ωράριο είναι διπλοτριπλάσιο: 16 ώρες για τον Καθηγητή Εφαρμογών, 14 για τον Επίκουρο, 12 για τον Αναπληρωτή και 10 για τον Καθηγητή. Και δεν υπάρχει υποψήφιος διδάκτορας. Επίσης στα Πανεπιστήμια ο υποψήφιος διδάκτορας αναλαμβάνει συνήθως και τους πτυχιακούς. Στα ΑΕΙ ΤΤ, κάθε καθηγητής έχει ένα σωρό πτυχιακές.


Με βάση τα παραπάνω προτείνω:
1)      Αξιολόγηση όλων των καθηγητών Πανεπιστημίων/ΑΕΙ ΤΤ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ιδιαίτερα καθεστώτα (π.χ. μη ύπαρξη υποψηφίων διδακτόρων στα ΑΕΙ ΤΤ, μη ύπαρξη περιοδικών ISI για ειδικότητες των Πανεπιστημίων, διαφορές ωραρίων διδασκαλίας, διαφορές διοικητικών υποχρεώσεων, δημοσιεύσεις την τελευταία 5ετία, δημοσιεύσεις ως πρώτο όνομα, συνολικά citationscitations ως πρώτο όνομα,  κλπ).
2)      Όσοι καθηγητής ΑΕΙ ΤΤ δεν έχουν διδακτορικά, να γίνονται ΕΕΔΙΠ σε προσωποπαγή θέση και να διδάσκουν μόνο εργαστήρια. Εάν πάρουν διδακτορικό, να έχουν δικαίωμα να εξελιχθούν στις επόμενες βαθμίδες.
3)      Όσοι καθηγητές Πανεπιστημίων/ΑΕΙ ΤΤ κοπούν στην αξιολόγηση, να μετατάσσονται σε κάποια άλλη υπηρεσία του δημοσίου (ίσως μετά από προειδοποίηση).
4)      Όσοι καθηγητές Πανεπιστημίων/ΑΕΙ ΤΤ περάσουν την αξιολόγηση, να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό, να έχουν δικαίωμα ανάληψης διδακτορικών διατριβών, να έχουν το ίδιο ωράριο διδασκαλίας κλπ.

Περί Τεχνολογίας και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Δυστυχώς τεχνολογία δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Βεβαίως θα έπρεπε να δημιουργηθεί, διότι (επί του παρόντος), κυρίως η τεχνολογική καινοτομία μπορεί να βελτιώσει τις δυνατότητες μιας χώρας. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να παράγονται Ελληνικά τεχνολογικά προϊόντα (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, οπλικά συστήματα, κυψέλες καυσίμου, αυτοκίνητα  κλπ). Όμως το έχουμε ρίξει στον τουρισμό και στις αρπαχτές. Καλός ο «καλός τουρισμός», αλλά η τεχνολογία δίνει και άλλες δυνατότητες αυτονομίας και ανάπτυξης. Τα Τεχνολογικά Ιδρύματα θα έπρεπε να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως αντί να καινοτομούν, έχουν καταντήσει φθηνός τρόπος σπουδών, φθηνότατος τρόπος κοινωνικής πολιτικής.

Περί Οικονομικών Δυνατοτήτων της Ελληνικής Πολιτείας
Επί του παρόντος η Ελλάδα έχει σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Φαίνεται ότι δεν μπορεί να συντηρεί 40 και πλέον ΑΕΙ. Πόσο μάλλον να επενδύσει στα τεχνολογικά ιδρύματα, ώστε να τα οδηγήσει στην καινοτομία. Χρειάζεται ένα μάζεμα. Και μόλις τα πράγματα πάνε καλύτερα, μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω όσα ιδρύματα απομείνουν.

ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1)      Δεν πρέπει να διχαζόμαστε, υποστηρίζοντας ο καθένας τα συμφέροντά του. Πάνω απ’ όλα το συμφέρον της Ελλάδας
2)      Πρέπει να σπουδάζουν όσο το δυνατόν περισσότεροι. Επί του παρόντος, ίσως σε πλαίσιο Ανοικτού Πανεπιστημίου, ώστε να μην υπάρχει επιβάρυνση του προϋπολογισμού. Στο μέλλον, μόλις τα οικονομικά της χώρας βελτιωθούν, να εισέρχονται περισσότεροι στα ΑΕΙ.
3)      Ορισμένα Τμήματα ΑΕΙ ΤΤ και Πανεπιστημίων δεν έχουν ούτε υποδομές, ούτε προσωπικό. Είτε θα πρέπει να διοριστεί προσωπικό, είτε θα πρέπει να συγχωνευτούν με άλλα Τμήματα της περιφέρειάς τους, είτε θα πρέπει να καταργηθούν.
4)      Ορισμένα τμήματα ΑΕΙ ΤΤ και Πανεπιστημίων έχουν επικαλυπτόμενα αντικείμενα. Εξορθολογισμός των τμημάτων ανά περιφέρεια, με συγχωνεύσεις βάσει αντικειμένου.
5)      Ορισμένα τμήματα κυρίως ΑΕΙ ΤΤ, έχουν αντικείμενα που ταιριάζουν με ειδικότητες των ΙΕΚ. Να συγχωνεύονται με άλλα τμήματα ΑΕΙ, στα οποία να εντάσσονται ως κατευθύνσεις. Εάν δεν μπορούν να ενταχθούν ως κατευθύνσεις άλλων τμημάτων ΑΕΙ, να κλείνουν. Το ακαδημαϊκό προσωπικό να κατανέμετε με βάση το γνωστικό του αντικείμενο σε άλλα κοντινά ΑΕΙ.
6)      Όσα ΑΕΙ ΤΤ επιβιώσουν μετά τις αξιολογήσεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις κλπ, να μετονομάζονται σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Νομίζω μπορούν να επιβιώσουν 4-5 ΑΕΙ ΤΤ σε όλη την Ελλάδα.
7)      Αξιολόγηση όλων των καθηγητών με αντικειμενικά κριτήρια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ιδιαίτερα καθεστώτα (π.χ. μη ύπαρξη υποψηφίων διδακτόρων στα ΑΕΙ ΤΤ, μη ύπαρξη περιοδικών ISI για ειδικότητες των Πανεπιστημίων, διαφορές ωραρίων διδασκαλίας, διαφορές διοικητικών υποχρεώσεων, δημοσιεύσεις την τελευταία 5ετία, δημοσιεύσεις ως πρώτο όνομα την τελευταία 5ετία, συνολικά citations, citations ως πρώτο όνομα, ηλικία κλπ).
8)      Όσοι καθηγητής ΑΕΙ ΤΤ δεν έχουν διδακτορικά, να γίνονται ΕΕΔΙΠ σε προσωποπαγή θέση και να διδάσκουν μόνο εργαστήρια. Εάν πάρουν διδακτορικό, να έχουν δικαίωμα να εξελιχθούν στις επόμενες βαθμίδες.
9)      Όσοι καθηγητές Πανεπιστημίων/ΑΕΙ ΤΤ κοπούν στην αξιολόγηση, να μετατάσσονται σε κάποια άλλη υπηρεσία του δημοσίου (ίσως μετά από προειδοποίηση).
10)   Όσοι καθηγητές ΑΕΙ ΤΤ περάσουν την αξιολόγηση, να κατατάσσονται στην αντίστοιχη Πανεπιστημιακή βαθμίδα με αυτήν που κατέχουν (π.χ. Καθηγητής Εφαρμογών σε Λέκτορα, Επίκουρος σε Επίκουρο κλπ). Και βεβαίως να μπορούν να ενσωματώνονται στα Πανεπιστήμια, σε περίπτωση συγχωνεύσεων Τμημάτων ΑΕΙ ΤΤ με Τμήματα Πανεπιστημίων ή σε περίπτωση συγχωνεύσεων ολόκληρων ΑΕΙ.
11)   Οι καθηγητές των Πανεπιστημίων (Τεχνολογικών και μη) να έχουν τις ίδιες απολαβές (ανά αντίστοιχη βαθμίδα), το ίδιο ωράριο και τις ίδιες δυνατότητες (διδακτορικά κλπ).
12)   Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνουν σε βάθος χρόνου, βάσει μακροπρόθεσμου Σχεδίου Ανάπτυξης της χώρας, σε πλαίσιο δικαιοσύνης, αξιοκρατίας και πάνω απ' όλα λογικής.

Αυτή είναι η γνώμη μου. Πολλοί μπορεί να διαφωνούν. Πολλοί μπορεί να συμφωνούν. Όμως το σίγουρο είναι ότι χωρίς κουβέντα και χωρίς προτάσεις, τίποτα δεν πάει μπροστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου